Din indkøbskurv er tom

Information



Vores support er åben alle hverdage fra 10-15 | Tlf. 70 27 47 38 | support@gearspot.dk

Handels- og leveringsbetingelser

Oversigt:
1.       Indledning
2.       Bestilling af varer
3.       Priser og betaling
4.       Levering
5.       Fortrydelsesret
6.       Reklamationer og klager
7.       Sikkerhed og persondatapolitik
8.       Forbehold
9.       B2B

1. Indledning
Disse handels- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer via GearSpot.dk. GearSpot.dk ejes og drives af:
GearSpot ApS
Jættevej 50B
4100 Ringsted
CVR: 37 49 25 66
E-mail: support@gearspot.dk
Telefon: 70 27 47 38
 
Samtlige oplysninger på GearSpot.dk er på dansk, og alle aftaler indgås på dansk.
Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen.
 
2. Bestilling af varer
Bestilling af varer skal ske via hjemmesiden http://www.gearspot.dk. For at bestille en vare, lægges denne i ”indkøbskurven”, hvorefter det er muligt at fortsætte til ”kassen”. Herfra kan fakturerings og leveringsadresse angives samt betalingsmetode vælges, inden der fortsættes til den endelige bekræftelse. Ved den endelig bekræftelse af din bestilling, vil du på hjemmesiden se den samlede pris for bestilte varer samt leveringsomkostninger, og du vil inden endelig afgivelse af bestillingen få mulighed for at rette evt. fejl. Efter din bekræftelse af bestillingen vil du modtage en e-mail med en ordrebekræftelse. Det er vigtigt, at du gennemgår bekræftelsen og informerer GearSpot.dk, såfremt ordrebekræftelsen ikke stemmer overens med den afgivne bestilling. Du er ansvarlig for, at de kundeoplysninger du indtaster som led i et køb er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.
 
3. Priser og betaling
Alle priser på GearSpot.dk er opgivet i danske kroner og inklusive moms og andre afgifter. Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen.
Betaling for bestillinger sker ikke før, vi har afsendt varer til dig. Først når din ordre er afsendt, vil beløbet blive trukket på din konto. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. De betalingsoplysninger du indtaster ved køb af varer bliver behandlet af EPAY/TELLER/NETS eller PayPal via en krypteret forbindelse (SSL), som det kun er dig og EPAY/TELLER/NETS/PayPal, der kan læse. Der er således ingen andre, der ser eller gemmer dine betalingsoplysninger.

Vælger du at betale din ordre med ViaBill, accepterer du ViaBills handelsbetingelser. Disse kan du finde på: http://www.viabill.com/terms
  
Du kan betale med følgende:
 
-Kort
-Mobilepay
-eNetbank
-Paypal
-Bankoverførsel (Kun erhverv)
 
 Der tages ikke kortgebyr når du har på GearSpot.dk
 
ViaBill:
 
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. 
Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om ViaBills vilkår og betingelser for køb, klik her: www.viabill.com/kredit 
ViaBill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler ViaBill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan ViaBill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål.  For yderligere information om ViaBill besøg www.viabill.com. Her kan du også læse mere om ViaBills beskyttelse af personoplysninger.  

4. Levering
Den aktuelle leveringstid for hvert produkt er angivet på vores hjemmeside. Sker det at varen ikke er på lager eller leveringen på anden måde forsinkes, vil GearSpot.dk kontakte dig omkring det videre forløb. Ved bestilling af varer med forskellig leveringtider, vil ordren blive afsendt samlet.
 
Forsendelsesomkostninger til adresser i Danmark er uden beregning ved ordrer over 399,- ellers er fragtprisen 25,-. Gratis forsendelse kan kun opnås ved levering til Danmark. Alle leveringer sker med Post Nord.
Varer bestilt på vores webshop kan leveres i Danmark, Finland, Færøerne, Grønland, Holland, Island, Norge, Polen og Sverige. Prisen for levering til udenlandske adresser varierer afhængig af hvortil ordren skal sendes. De aktuelle fragtomkostninger vises altid på vores hjemmeside, inden købet godkendes.
Uden for Danmark kan vi ikke garantere en bestemt leveringstid, da leveringen afhænger af det lokale lands postvæsen og eventuelle toldmyndigheder.
Såfremt levering ikke kan ske pga. utilstrækkelig angivelse af adresse, tilbyder GearSpot.dk at genfremsende ordren til en korrekt adresse. GearSpot.dk forbeholder sig retten til, at opkræve et gebyr på 49,00 kr. for genfremsendelsen af ordren.

Som alternativ til levering med Post Nord kan du vælge at afhente din vare hos GearSpot.dk på Jættevej 50B, 4100 Ringsted alle hverdage i tidsrummet 9-15. Der er lukket for afhentning af varer grundlovsdag, nytårsaftensdag samt helligdage. Der er ingen gebyrer for afhentning af varer.
 
5. Fortrydelsesret
Som kunde ved GearSpot.dk har du 30 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, varen modtages.
For at benytte fortrydelsesretten skal varen returneres til nedenstående adresse uden unødig forsinkelse:
 
GearSpot ApS / GearSpot.dk
Att.: Retur
Jættevej 50B
4100 Ringsted
 
Vedlæg en udfyldt fortrydelsesformular (modtaget pr. mail ifm. købet eller downloadet via: Fortrydelsesformular). Bemærk venligst, at det ikke er muligt at sende noget retur til GearSpot.dk uden omdeling eller unfranco.
 
Hvis du har fortrudt dit køb, skal du selv betale for de omkostninger, der er forbundet med returnering. Du bærer risikoen for varen fra du det øjeblik du modtager varen, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af en forsendelse fra GearSpot.dk. Dette forudsætter dog, at du samtidig giver GearSpot.dk besked på support@gearspot.dk eller telefon 70 27 47 38.
 
Når GearSpot.dk har modtaget og godkendt din fortrydelse, fremsender vi bekræftelse pr. e-mail til dig, og du får det beløb, du har indbetalt til os for varen, tilbage. Returnerer du hele din ordre, modtager du samtidig de oprindelige fragtomkostninger retur. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage betalingen af din ordre. Tilbageførslen af din betaling vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget evt. meddelelse om, at du ønsker at fortryde købet. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for returneringen.
 
-          Værdiforringelse
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du undersøgte den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Bemærk, originalemballagen kan i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi. Returneres originalemballagen derfor ikke i væsentlig samme stand som ved modtagelsen, kan dette derfor betragtes som en forringelse af varens samlede værdi. Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på, at du vil beholde varen. Ved produkter i blisterpakninger, er det vigtigt at afgøre om du ønsker at beholde produktet eller fortryde købet, inden blisterpakningen brydes. Det er muligt at undersøge produktet uden at bryde blisterpakningen, hvorfor en beskadiget blisterpakning vil blive anset som en værdiforringelse, såfremt der er tale om en vare, der ikke normalvis udstilles til afprøvning i en fysisk forretning.
I det tilfælde at du er uenig i vurderingen af en evt. værdiforringelse, og på baggrund af denne ønsker varen sendt retur til dig, forbeholder GearSpot.dk sig retten til at opkræve et gebyr på 49,00 kr. for genfremsendelsen af varen
 
-          Specialfremstillede varer
Det er ikke muligt at fortryde købet af specialfremstillede varer, herunder Design Selv covers.
 
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke varer solgt til B2B-kunder.
 
6. Reklamationer og klager
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven. Såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er defekt eller på anden måde mangelfuld, skal du hurtigst muligt efter at have konstateret dette give GearSpot.dk besked pr. e-mail på support@gearspot.dk. Du skal reklamere inden for rimelig tid og inden 2 måneder fra du har opdaget fejlen.
 
Fejl opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, anden skadesforvoldende adfærd eller slitage er ikke omfattet af reklamationsretten.
 
Hvis du skal returnere en defekt/mangelfuld vare til GearSpot.dk, skal du, sammen med den defekte vare, fremsende en skriftligt beskrivelse af fejlen/manglen, og vedlægge kopi af din faktura eller henvisning til ordrenummer. Hvis din reklamation er berettiget vil varen blive repareret eller ombyttet.  
Hvis din reklamation er berettiget vil varen blive ombyttet. Såfremt dette ikke er muligt, vil du blive tilbudt et afslag i prisen eller pengene retur.
Såfremt reklamationen på en returneret vare er uberettiget, eller en defekt/mangel ikke kan konstateres, forbeholder GearSpot.dk sig retten til, at opkræve et gebyr på 49,00 kr. for returnering af varen.
 
-          Farver
Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke for at være en mangel i købelovens forstand. Du kan dog naturligvis benytte din fortrydelsesret, hvis den fremsendte vare ikke lever op til dine forventninger.
 
Hvis du finder vores behandling i forbindelse med en reklamation utilstrækkelig, er du meget velkommen til at kontakte os på support@gearspot.dk
Ønsker du at indgive en klage til en offentlig instans over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, kan sådan en klage indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 39, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@gearspot.dk.
 
Disse reklamationsregler gælder alle varer solgt som fjernsalg (til private) - det gælder ikke varer solgt til B2B-kunder.
 
7. Sikkerhed og persondatapolitik
Hos GearSpot.dk kan du handle sikkert, og dine oplysninger bliver ikke videregivet til tredjepart. De indtastede oplysninger ved et køb, såsom navn, adresse, e-mail, telefon m.v., benyttes kun til ordre behandlingen.
Alle betalinger på GearSpot.dk foregår gennem en sikker forbindelse, der er godkendt og kontrolleret af EPAY/TELLER/NETS. Alle indtastede bankoplysninger er krypterede, og det er kun EPAY/TELLER/NETS, der kan læse informationerne.
GearSpot.dk opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og persondata transmitteres heller ikke krypteret ved ordreafgivelse.
Personoplysningerne registreres hos GearSpot.dk [GearSpot ApS] og opbevares i minimum fem år, jf. bogføringsloven. Som registreret i vores systemer har du altid mulighed for at gøre indsigelse over en registrering eller begære indsigt i de registrerede oplysninger, jf. regler i persondataloven. Du skal blot sende en mail til support@gearspot.dk og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail. Bemærk, visse informationer kan vi, grundet eks. bogføringsloven, være nødt til at beholde.
 
-          Cookies
Vores e-handelssystem bruger såkaldte cookies.
Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.
Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken.
Ønsker du at slette cookies fra din PC, kan du gøre dette ved at bruge genvejstasterne [CTRL]+[SHIFT]+[Delete], når din browser er åben.
 
-          Logning og statistik
På vores website har vi et statistiksystem som opsamler information, som giver os et statistisk billede af, hvor mange besøgende websitet har haft, hvor de kommer fra, hvilken del af websitet de benytter mm. GearSpot.dk anvender alene statistik med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, for at skabe øget brugervenlighed. Som regel gemmes log informationer i op til 2 år. Dette gøres for at kunne danne et billede af denne butiks besøgsmønster og udvikling over tid.
 
Den dataansvarlige på GearSpot.dk er (IT/Data ansvarlig Christian Dilling-Hansen. Han kan træffes på e-mail: cdh@gearspotaps.dk). 
8. Forbehold
GearSpot.dk tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder. GearSpot.dk tager forbehold for tryk- og billedfejl, udsolgte varer, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder, herunder leveringssvigt fra vores leverandører.
GearSpot.dk er ikke ansvarlig for fejl under installation eller brug af varer købt igennem GearSpot.dk. Skal du montere varer købt igennem GearSpot.dk anbefales det, at du tager kontakt til en autoriseret montør, eller en der har kendskab til udskiftning af f.eks. interne dele i en telefon.
GearSpot.dk er ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
 
Når der uploades et billede til GearSpot.dk’s server ifm. Udformning af Design Selv cover, overtager GearSpot.dk ingen rettigheder til det benyttede billede. Det er købers ansvar at undersøge motivets retlige status og evt. brud på rettigheder (copyright) ifm. Brug af billedet til et Design Selv cover. I tilfælde af brud på rettigheder, vil rettighedshaveren potentielt kunne kræve kompensation af køber for brud på rettighederne. Vi forbeholder os retten til at afvise motiver, som vi vurderer, kan virke anstødene eller krænkende, f.eks. motiver der indeholder pornografi, racisme, vold og andet.
 
GearSpot.dk forbeholder sig derudover retten til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne webbutik. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om, hvorvidt der er sket ændringer.
 
9.  B2B
Ved aftale om køb mellem GearSpot.dk (GearSpot ApS) og erhvervsdrivende gælder følgende:
 
-          Fortrydelsesret
B2B-kunder ved GearSpot.dk har 14 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, varen modtages.
For at benytte fortrydelsesretten skal varen returneres til nedenstående adresse uden unødig forsinkelse:
 
GearSpot ApS / GearSpot.dk
Att.: Retur
Jættevej 50B
4100 Ringsted
 
Vedlæg en kopi af din faktura eller henvisning til ordrenummer, og oplys tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, når du returnerer en vare. Såfremt der ikke er vedlagt information om ordrenummer, kan returvaren ikke behandles.
 
Hvis du har fortrudt dit køb, skal du selv betale for de omkostninger, der er forbundet med returnering. Du er ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind ved returnering til GearSpot.dk. Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af en forsendelse. Dette forudsætter dog, at du samtidig giver GearSpot.dk besked på support@gearspot.dk eller telefon 70 27 47 38.
 
Fortrydelse af købet forudsætter, at varen, inkl. Original emballage, kan returneres i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelse – dvs. Varer må undersøges, men ikke tages i egentlig brug. På reservedele til smartphones og tablets må filmbeskyttelsen ikke være fjernet, såfremt fortrydelsesretten ønskes benyttet.
 
Det er ikke muligt at fortryde købet af specialfremstillede varer, herunder Design Selv covers.
 
Kan en returneret vare ikke godkendes til fortrydelse grundet ovenstående, forbeholder GearSpot.dk sig retten til at opkræve et gebyr på 49,00 kr. for genfremsendelse af varen.
 
-          Reklamation og klager
Der gælder en reklamationsret svarende til 6 måneder fra varens modtagelse. Ved dele der leveres med monteret beskyttelsesfilm, ophører reklamationsretten så snart beskyttelsesfilmen fjernes.
 
Fejl opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, anden skadesforvoldende adfærd eller slitage er ikke omfattet af reklamationsretten.
 
Har du modtaget en defekt eller på anden måde mangelfuld vare, skal du hurtigst muligt efter at have konstateret dette give GearSpot.dk besked pr. e-mail på support@gearspot.dk
 
Hvis du skal returnere en defekt/mangelfuld vare til GearSpot.dk, skal du, sammen med den defekte vare, vedlægge en skriftligt beskrivelse af fejlen/manglen, og vedlægge kopi af din faktura eller henvisning til ordrenummer. Medsendes denne information ikke, afvises reklamationssagen.
 
Udgifter ifm. Returnering af defekte produkter afholdes af køber.
 
Ved køb på GearSpot.dk accepteres en afhjælpningsret. Hvis din reklamation er berettiget vil købet derfor som udgangspunkt ikke kunne ophæves. I stedet forsøges fejlen udbedret eller varen ombyttet. Såfremt dette ikke er muligt, vil du blive tilbudt et afslag i prisen, et alternativt produkt eller pengene retur.
Såfremt reklamationen på en returneret vare er uberettiget, eller en defekt/mangel ikke kan konstateres, forbeholder GearSpot.dk sig retten til, at opkræve et gebyr på 49,00 kr. for returnering af varen.
 
-          Levering og betaling
Forsendelsesomkostningerne er på 25,00 kr. uanset ordrestørrelse. Bestilles der både varer der er på lager, samt varer der, på bestillingstidspunktet, ikke er på lager, vil ordren først blive fremsendt, når alle varer er på lager. Ordrer delfremsendes ikke. 

Ordrer afsendes som forsikrede, sporbare pakker via Post Nord. Som alternativ til levering med Post Nord kan du vælge at afhente din vare hos GearSpot.dk på Jættevej 50B, 4100 Ringsted alle hverdage i tidsrummet 9-15. Der er lukket for afhentning af varer grundlovsdag, nytårsaftensdag samt helligdage. Der er ingen gebyrer for afhentning af varer.

Ved køb af varer hos GearSpot.dk overgår risikoen for varen, når denne leveres til køber, jf. købeloven § 17.
 
-          Forbehold
Følgende forbehold, ud over de i øvrige forbehold i disse handels- og leveringsbetingelser, er gældende ved køb som erhvervskunde hos GearSpot.dk:
 
GearSpot.dk forbeholder sig retten til at afhjælpe eventuelle forsinkelser, således at der ikke kan gøres krav om at ophæve et køb foretaget på GearSpot.dk, såfremt der er tale om en forsinkelse på mindre en 30 dage, jf. almindelige aftaleretlige grundsætninger.
 
GearSpot.dk tager forbehold for ejendomsretten til det købte på GearSpot.dk i overensstemmelse med kreditaftalelovens regler. I denne forbindelse afholder kunden alle eventuelle omkostninger. Ved manglende betaling af skyldigt beløb påløber renter fra forfaldsdatoen med 1 % pr. påbegyndt måned frem til betalingen sker.

Handelsbetingelser opdatere 03-03-2016 af GearSpot ApS i samarbejdet med E-handelsefonden. Din sikkerhed for en tryg handel.
 



Vores support er åben alle hverdage fra 10-15 | Tlf. 70 27 47 38 | support@gearspot.dk
Shadow
Dit navn

E-mail


Tlf.


Spørgsmål

Vi besvarer din henvendelse inden for 24 timer
+45 70 27 47 38
eller skriv til os